فیلم سینمایی آسمانهای تاریک دوبله فارسی

بازدید: 203 بازدید

خرید اینترنتی فیلم خارجی ترسناک آسمانهای تاریکی، با دوبله فارسی، مناسب برای افراد بالای ۱۵ سال


نام مجموعه:فیلم سینمایی آسمان های تاریک|Dark Skies|

سال تولید:۲۰۱۳، آمریکا|

ژانر:ترسناک،دلهره آور|

فرمت:Dvd-Vob|

کیفیت: عالی – DVD Rip|

رزولیشن: ۷۲۰|

زبان فیلم: دوبله فارسی|

زمان فیلم:۹۷ دقیقه|

توضیحات: سانسور شده|


بازیگران:

کری راسل – جاش همیلتون – داکوتا گویو – کادان روکت – جی.کی.سیمونز

کارگردان:

اسکات استوارت


خلاصه داستان:

داستان حول و حوش خانواده چهار نفری آقای بارت (با بازی جاش همیلتون) رخ می دهد. اتفاقات عجیبی در منزل آنها می افتد و خانواده وی یک رفتار غیر عادی از خود بروز می دهند. پرندگان خودشان را به شیشه پنجره آنها می کوبند. وسایل آشپزخانه شان جابجا می شود.عکس های خانوادگی شان از قاب بیرون می آیند و مهمتر از همه، آنها شبها از خواب بیدار شده و به طور ناخودآگاه از منزل خارج می شوند و پس از آن دچار فراموشی شده و چیزی را به خاطر نمی آورند. آقای دانیل بارت به همراه همسرش کیسی (با بازی کری راسل) ابتدا فکر می کنند فقط پسرشان سم به این عارضه دچار شده است اما بعد از مدتی خودشان هم دچار این مسئله می شوند. سپس آنها به این نتیجه می رسند که منزلشان محل عبور و مرور موجودات فضایی است. شخصی به نام پالرد (با بازی جی کی سیمونز) به آنها می گوید که فضایی ها می خواهند پسر آنها «سم» را به خود ببرند. او فضایی ها را با اسم «خاکستری ها» صدا می زند. بارت و همسرش تصمیم می گیرند در مقابل فضایی ها مقاومت کنند. اما در نهایت پسر بزرگترشان جسی (با بازی داکوتا گویو) توسط موجودات فضایی ربوده می شود…


نقد و بررسی فیلم:

داستان در ژانر ” خانه جن زده ” ساخته شده و فرمول های مشابه آن نیز به خوبی در آن بکار گرفته شده است. شما در ابتدای فیلم زوج خندانی را می بینید که علی رغم مشکلات مالی شان ، به طور مکرر به یکدیگر لبخند تحویل می دهند و فرزندانشان هم بصورت خیلی آرام توضیح می دهند که اتفاقات عجیبی در حال رخ دادن در منزلشان است. علاوه بر این کلیشه ثابت ، متاسفانه جریانی هم به تازگی در فیلمهای ترسناک ” جن زده ای ” ( و همچنین این فیلم ) ، به راه افتاده که اغلب تماشاگران از آن چندان استقبال نمی کنند و آن هم این است که در اواسط فیلم ، شخصیتی پا به داستان می گذارد که قصد دارد منشاً این اتفاقات را ریشه یابی کرده و چند تایی هم اطلاعات تاریخی – خرافاتی تحویل تماشاگر دهد که هیچ ربطی به جریان اصلی فیلم ندارد. نحوه ورود این شخصیت هم تقریباً همیشه مشابه است؛ خانواده ای که مورد هجوم روح های ناشناس قرار گرفته اند با جستجو در اینترنت ، به فردی می رسند که علائم فرقه های انحرافی را به خوبی می شناسد و از او دعوت می کنند تا به محل بیاید تا شاید کاری انجام دهد. فرد مذکور هم به محل می آید و کلی از زمان فیلم را می گیرد تا توضیح دهد واقعاً نشانه این فرقه های انحرافی چیست و چه علامت هایی دارند! متاسفانه این شخصیت و این اتفاقات در « آسمان تاریک » هم به چشم می خورد که فقط به کند شدن ضرباهنگ فیلم منجر شده چراکه وجود یا عدم وجود این شخصیت نه باعث آگاهی دادن به تماشاگران بی حوصله این روزهای سینما می شود، نه اینکه اصلاً باعث تغییری در رفتار روح مورد بحث ایجاد می کند!

خوب، بهتر است که به سراغ تحلیل فیلم برویم:

داستانِ فیلم با تعلیقی جذاب جلو می رود: موضوع چیست؟ این کارهای عجیب و غریب تقصیر کیست؟ آیا بچه ی کوچکِ خانواده، دچار مشکل روحی ست؟ مسئله ی دیگری در میان است؟ بیننده تا نزدیک به انتهای فیلم، این سئوالات را همراهِ خود یدک می کِشد و منتظر جواب می ماند. نشانه ها، کم کم  جنبه های خشونت آمیزتری به خود می گیرند و عجیب تر می شوند. اما زمانی به جوابِ سئوال هایمان می رسیم که با کار گذاشتنِ دوربین در اتاق های خانه، دنیل و لیز، متوجه می شوند، موجوداتی عجیب و غریب در خانه پرسه می زنند. البته لیز، با جستجو در اینترنت و با کنارِ هم گذاشتنِ نشانه هایی که در خانه شان دیده، خیلی زودتر از دنیل به نتیجه رسیده است. دنیل بعد از به چشم دیدنِ موجودات است که به حرف های لیز ایمان می آورد. از اینجا به بعد است که ماجرای مشکلاتِ روانیِ بچه ی کوچک کنار گذاشته می شود و متوجه می شویم، پای بیگانه ها در میان است. دنیل و لیز سراغِ مردی می روند که با فضایی ها ارتباط دارد. توضیحاتِ او درباره ی رفتارِ فضایی ها که سعی می کنند به جای بهم ریختنِ جامعه، روی افراد تمرکز کنند و آن ها را مثل موش های آزمایشگاهی تحت سلطه ی خود درآورند، توضیحاتِ جالبی ست که ما را به سمتِ گره گشایی نهایی راهنمایی می کند اما فیلم در پایانی عجیب و غریب، همه چیز را بهم می ریزد. ناگهان نمی فهمم چه اتفاقی می افتد و توهماتِ پسربزرگتر برای چیست و چرا فضایی ها او را با خود می بَرَند؟ فیلم با پایانِ بی معنا و زیادی قطعی اش ( آدم فضایی ها حتماً وجود دارند! ) همه رشته هایش را پنبه می کند. ضمن اینکه در پسِ این اتفاقات، واقعاً هیچ نکته ی دیگری وجود ندارد. مفهوم داستان چیست؟ آدم های فضایی وجود دارند. و بعد؟ فقط همین! فیلم فقط می گوید آدم های فضایی وجود دارند. نویسنده سعی می کند برای خانواده ی داستانش، مشخصاتی بتراشد تا داستان را پیش بِبَرد. از جمله مشکل پسر بزرگتر در برابر حسِ جنسیِ تازه به بلوغ رسیده اش که هیچ معنایی در طول کار پیدا نمی کند یا مثلاً از کار بیکار شدنِ دنیل، پدر خانواده و بعد کمی جلوتر، دوباره کار پیدا کردنِ او و خوشحالی اش بابت این قضیه نیز جزو آن داستانک هایی ست که در چارچوبِ روایت هیچ کارکردی ندارند.

«آسمان تاریک » در بخش موقعیت های ترسناک ، چیزی شبیه به آثار پیشین تهیه کننده این فیلم یعنی جیسون بلوم ( تهیه کننده آثاری نظیر « فعالیت های ماوراء طبیعی / Paranormal Activity » و « توطئه آمیز / Insidious » است که با رنگ و لعاب جدید ، دوباره به تماشاگران عرضه شده است. در مجموع اگر با دقت به « آسمان تاریک » نگاه کنید، به راحتی می توان این موضوع را متوجه شد که « آسمان تاریک » در حال ایجاد ترس به وسیله فرمول های موفق سالهای گذشته و جواب پس داده است که البته خوشبختانه هنوز هم کار می کنند. اتفاقات آشنایی نظیر اینکه شخصیتی در هنگام شب از خواب بلند شود و به راه بیفتد، یا در هنگام خواب سر و کله موجودات ماوراء طبیعی پیدا شود ، یا حتی تغییر رفتار پدر و مادر به واسطه مشکلات و شرایط ، از جمله اتفاقات موفقی هست که هر بار به نحوی در این ژانر تکرار شده و تا اینجای کار هم برای علاقه مندان سینمای ترسناک ، جذاب تداعی کرده است. در مجموع می توان گفت که لحظات ترسناک « آسمان ترسناک » به هیچ عنوان تازه و بدیع نیستند ، اما به طور امیدوار کننده ای ، خوب اجرا شده اند که باعث ایجاد وحشت در تماشاگر علی رغم آگاهی داشتن مخاطب از نحوه ایجاد این ترس، شده است.

از جمله دلایل موفقیت ایجاد فاکتور ” ترس ” در « آسمان تاریک » می توان به فیلمبرداری تحسین برانگیز دیوید بوید و کارگردانی موثر اسکات استیوارت اشاره کرد که باید گفت به خوبی از پس وظایفشان برآمده اند. استیوارت که خودش نویسندگی فیلمنامه « آسمان تاریک » را برعهده داشته، به خوبی از پس اجرای سکانس های وحشت آور فیلم برآمده و فیلمبرداری بوید که در این سکانس ها ، در بهترین موقعیتِ صحنه قرار دارد، کمک شایانی به موفق بودن فاکتور ” ترس ” در فیلم کرده است.

همچنین می توان از بازی قابل توجه کری راسل و جاش همیلتون هم به عنوان یکی از ارکان موفقیت « آسمان تاریک » نام برد. کری راسل که برای حضور در چنین فیلمی، بازیگر بیش از حد شناخته شده ای محسوب می شود ، در « آسمان تاریک » به خوبی حس ترس و جنون را ایجاد کرده و با آن خانم همیشه لبخند به لب فیلم « خدمتکار » تفاوت های آشکاری دارد. همچنین جاش همیلتون در نقش پدری بیکار و عصبی ، بسیار موفق عمل کرده و در مجموع شیمی بسیار خوبی بین او و راسل ایجاد شده است که کمتر در آثار ترسناک شاهدش بوده ایم. جی کی سیمونز هم همان شخصیتی هست که در مورد ورودش به داستان در اواسط فیلم ، صحبت کردم. سیمونز بازیگر خوبی است اما نه برای این فیلم و این ژانر.

در مجموع باید گفت که « آسمان تاریک » می ترساند، اما نه در حد و اندازه هایی که آن را به خاطر بسپاریم. حقیقت این هست که وقتی خلاقیت از در خارج می شود، باعث می شود تماشاگر تنها دلخوش به لحظات ” بووو ” باشد که اینروزها ساختن اش بسیار آسان و حتی شخصی شده است. شما کافی هست چند افکت صوتی ترسناک را در آرشیو خودتان داشته باشید و در یک لحظه چهره خودتان را دفرمه کرده (!) و از این افکت ها استفاده کنید، مطمئناً می توانید اطرافیانتان را با استفاده از این کار ، لحظه ای بترسانید اما فقط همین. برای ماندگار شدن یک اثر ترسناک در ذهن تماشاگر ، نیازمند وجود لحظات اورجینالی مانند آنچه در آثار ترسناک شرقی می بینیم وجود دارد که این فیلم کاملاً از آن بی بهره است اما می تواند شما را در لحظه، غافلگیر کند.

برای خرید این فیلم اینجا کلیک کنید.

دسته بندی متفرقه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت